Netværksmøde 5. april om medicinering af børn med opmærksomhedsproblemer

indsendt 13. mar. 2011 12.30 af Inger Thiersen   [ opdateret 13. mar. 2011 12.37 ]
Ved dette café- og netværksmøde vil der være et oplæg af speciallæge Helle Hjalgrim, der vil tale om den medicin, der er mest anvendt til børn med opmærksomheds- og koncentrationsproblemer, nemlig Ritalin og Strattera, deres virkningsmekanismer og bivirkninger. Desuden vil hun omtale medicin, der anvendes i udlandet og bivirkninger ved disse.
Nogle kender måske INCA studiet (The Impact of Nutrition on Children with ADHD), der undersøger diæt og kostens indflydelse på ADHD-symptomer.
Vi har fået nyt mødested - Friviiligcenteret, Smakkegårdsvej 71 i Gentofte. (Mødet afholdes i salen hos Gentofte Børnevenner) Nærmeste offentlige transport er Gentofte station eller bud 176/179.
Det bliver en uformel aften, hvor vi efter foredraget kan udveksle erfaringer i grupper med udgangspunkt i oplæg eller andre emner, som er vigtige for deltagerne.
Mødet begynder kl. 20 - Mødet forventes at vare 2-3 timer – kom og vær med, så længe du kan.

OBS - Da der er ekstern foredragsholer vil vi være glade for tilmelding på gentofte.foraeldreforening@gmail.com (og i tilfælde af afbud også melde afbud)
ĉ
Inger Thiersen,